Pod uwagę do roli J.D. brani byli następujący aktorzy: Johnny Depp, Tom Cruise, Scott Baio, Christopher Atkins, Sean Penn, Kevin Bacon i Alec Baldwin. O możliwość gry ubiegał się również George Clooney, a Christian Slater niemal otrzymał angaż. Ostatecznie jednak w postać wcielił się Brad Pitt.
Goldie Hawn i Meryl Streep rozważały możliwość wystąpienia razem w tym filmie, jednak ostatecznie zdecydowały się wystąpić w "Ze śmiercią jej do twarzy".
Według oryginalnego planu postacie Thelmy i Louise miały zagrać Michelle Pfeiffer i Jodie Foster, Ridley Scott miał być producentem, a Callie Khouri - reżyserem. Ta ostatnia miała nadzieję, że do głównych ról zostaną zaangażowane Holly Hunter i Frances McDormand.
Producentom tak długo zeszło szukanie aktorki do roli Louise, że Geena Davis (Thelma) musiała podpisać kontrakt, w którym było napisane, że w razie potrzeby zagra ona obydwie role.
Zarówno Michael Madsen, jak i Christopher McDonald byli początkowo rozważani do roli Harlana, gwałciciela.
Do roli Louise pod uwagę brane były następujące aktorki: Rene Russo, Kelly McGillis, Kim Basinger, Catherine O'Hara, Diane Keaton, Vanessa Redgrave, Glenn Close, Mary Steenburgen, Ellen Barkin, Goldie Hawn, Debra Winger, Anjelica Huston, Sigourney Weaver i Lorraine Bracco. Możliwość wcielenia się w postać oferowano również Cher, ta jednak ją odrzuciła. Angaż ostatecznie dostała Susan Sarandon.
Do roli Thelmy pod uwagę brane były następujące aktorki: Ellen Barkin, Glenn Close, Christine Ebersole, Farrah Fawcett, Carrie Fisher, Mary Gross, Daryl Hannah, Barbara Hershey, Anjelica Huston, Jessica Lange, Kelly LeBrock, Madonna, Liza Minnelli, Jane Seymour, Cybill Shepherd, Emma Thompson, Meg Tilly, Tracey Ullman, Sigourney Weaver, Joan Cusack i Kathleen Quinlan. O możliwość wcielenia się w postać ubiegały się również: Mia Farrow, Lily Tomlin, Candice Bergen, Tuesday Weld, Meryl Streep, Isabella Rossellini i Kim Cattrall, a ofertę zagrania roli odrzuciły mi: Kelly McGillis, Kathleen Turner, Debra Winger i Helen Hunt. Angaż ostatecznie otrzymała Geena Davis.
Kandydatami do roli Hala byli mi: Dustin Hoffman, Al Pacino, Jack Nicholson, Robert De Niro, Steve Martin, David Bowie, Tim Curry, Richard Gere, Pierce Brosnan, James Woods i Beau Bridges. Angaż ostatecznie trzymał Harvey Keitel.
Kandydatami do roli Maxa byli mi: Jon Voight, Willem Dafoe i John Travolta. Angaż ostatecznie otrzymał Stephen Tobolowsky.
Kandydatami do roli Jimmiego byli mi: Kevin Costner, Bruce Willis, Rick Moranis i Chevy Chase. Ofertę wcielenia się w postać otrzymał również Kris Kristofferson, ale ją odrzucił. Angaż ostatecznie dostał Michael Madsen.
Reżyserią filmu zainteresowany był Richard Donner.
W scenie w barze zmienia się ilość coli w szklance Thelmy i margarity w kieliszku Louise.
Thelma napada na stację benzynową w Oklahomie i kradnie między innymi butelkę bourbona Wild Turkey. W stanie Oklahoma alkohol wysokoprocentowy można kupić jedynie w sklepie monopolowym, a nie na stacji benzynowej.
Gdy JD podchodzi do samochodu prosić Thelmę o podwiezienie, jego okulary przeciwsłoneczne zmieniają swoje położenie: raz są w jego dłoni, innym razem są zawieszone na jego koszulce.
Gdy Louise siada obok starszego mężczyzny w okularach, w jednym z ujęć w jego szkłach widać odbicie członka ekipy filmowej.
Pod koniec filmu, w ujęciach z przodu widać ślady po wycieraczce na szybie samochodu Louise. W ujęciach z wnętrza pojazdu szyba jest czysta.
Końcowy pościg policji ma miejsce w południe. Jednak w ujęciach pokazujących główne bohaterki, słońce jest albo za nimi, albo świeci na pomarańczowo, co wskazuje na to, że te ujęcia były kręcone o zmierzchu.
Louise widząc, że Thelma jest napastowana przez mężczyznę chcącego ją zgwałcić, wyciąga pistolet. Słychać odgłos zaciągania spustu, ale w następnym ujęciu widać broń opartą o szyję mężczyzny i spust nie jest zaciągnięty.
Gdy Thelma, Louise i J.D. widzą nadjeżdżający radiowóz, zawracają samochód. Widać wtedy odbicie mikrofonu ekipy filmowej na masce ich pojazdu.
Po odjechaniu z miejsca zbrodni Louise wysiada z samochodu i wymiotuje, jednak odgłos nie zgadza się z ilością wymiocin.
Gdy Louise oznajmia Thelmie swój plan ucieczki do Meksyku, na wardze Thelmy nie widać skaleczenia z poprzednich ujęć. Skaleczenie pojawia się ponownie w scenie z J.D.
Scena, w której Thelma spotyka się z Jimmym w motelu, rozgrywa się w dzień, co widać zarówno, gdy kobieta wchodzi do motelu, jak i wtedy, gdy oboje z niego wychodzą. Jednak w momencie samego spotkania z Jimmym w środku budynku za oknami widać ciemność.
Gdy główne bohaterki czekają, aż przejedzie pociąg, w okularach Louise widać odbicie świateł ekipy filmowej.
W finałowej scenie pościgu, gdy radiowozy zjeżdżają z drogi, widać ślady opon co najmniej dwóch samochodów, podczas gdy powinien być tylko ślad opon Thunderbirda Louise.
W jednej ze scen na parkingu wyraźnie widać światła ekipy filmowej.
Gdy rastafariański rowerzysta podjeżdża do radiowozu z uwięzionym policjantem w bagażniku, w ogólnych ujęciach pojazd znajduje się w cieniu góry po lewej. Natomiast w zbliżeniach jest on już całkowicie oświetlony, co wskazuje na to, że scenę kręcono o różnych porach.
Gdy Louis wychodzi z restauracji i wsiada do samochodu, jego dach jest schowany. Mimo że niedawno padał deszcz (co widać na przykład po stanie podłoża), wnętrze pojazdu jest zupełnie suche.
Gdy Jimmy spotyka się z Thelmą w motelu w Oklahomie, informuje ją, że przeleciał dwa stany, by do niej dotrzeć. Stan Arkansas, skąd wyruszył, sąsiaduje z Oklahomą.
W scenie, w której Thelma dzwoni do Darryla i stwierdza, że ten zna prawdę, kobieta nie wybiera faktycznego numeru telefonu, a jedynie cyfry 1 i 2.
W jednej ze scen główne bohaterki jadą z nowo poznanym J.D. na tylnym siedzeniu. Mimo że jadą ze sporą prędkością, kapelusz chłopaka nie spada mu z głowy, ani nawet się nie porusza, co dowodzi, że ujęcie kręcone było na niebieskim ekranie.
Gdy główne bohaterki jadą za tirem z kierowcą czyniącym seksualne aluzje, na cysternie widać odbicie samochodu ekipy filmowej.
Louise określa Forda Thunderbirda jako zielony. Auto jest niebieskie.
Nieważne, jak daleko dziewczyny dojechały, Monument Valley mają zawsze za plecami.
W motelu na środku pustyni, Louise po morderstwie rozmawia przez telefon i mówi, że jest w Arkansas. W Arkansas nie ma żadnych pustyń.
Film kręcono w Bakersfield, Gorman, Shafter, Long Beach, Taft, Los Angeles (Kalifornia), Moab, Cisco, La Sal, Thompsons Springs, Mexican Hat, West Valley City (Utah) i Bedrock (Kolorado) w USA.
W scenie wybuchu ciężarówki Ridley Scott bardzo chciał, aby reakcje Geeny Davis i Susan Sarandon były prawdziwe. Dlatego też zamiast kręcić kilka osobnych scen, reżyser postanowił nakręcić całą sekwencję na raz. Jednakże aktorki były tak zdziwione, widząc wybuch tira, że trzeba było powtórzyć scenę ich reakcji.
Do produkcji filmu użyto 24 policyjne wozy i 3 helikoptery.
Okres zdjęciowy trwał od 11 czerwca do 31 sierpnia 1990 roku.